Dlaczego powinnośmy spożywać bób?

Świeży bób ma wiele składników odżywczych. Tak wtedy warzywo obok innych warzyw sezonowych dominuje latem na straganach. Nie jedynie jest wyborny i wzmacniający, ale również niezwykle dobry i tak wartościowy w białko. Warto to włączyć go do wypłaty i skomponować świeże letnie menu. 

Owoce bobu to ważnych rozmiarów strąki, w których skrywa się 3-5 nerkowatych nasion. To rzeczywiście nasiona są skarbnicą witamin i minerałów. Młode ziarna bobu są prawy, zielony kolor również mogą stanowić spożywane na surowo. Te poważne – należy wcześniej obgotować. Pamiętajmy, że w skórce obub jest sporo wartości odżywczych. Bób smakuje odpowiednio przygotowany metodą tradycyjną – czyli przygotowany w osolonej wodzie z odrobiną masła. Można i używać gotowanego bobu jako zapachu do zup i sałatek. Ta strączkowa roślina zawiera ogromną liczba białka, węglowodanów, i witamin: B1, B2, PP, C i prowitaminy A. Zawiera ponadto: wapń, fosfor, żelazo, magnez i karoten. Bób dostarcza potężną część błonnika, który skraca czas trawienia i zmienia funkcjonowanie przewodu pokarmowego, co jest istotne szczególnie dla osób dbających o linię. Należy wspomnieć, że ugotowany bób ma jedynie 85 kcal w 100 g. Polecany jest ponad dla osób z wadami układu krążenia – nie zawiera cholesterolu.