Email marketing to jedyna z najefektywniejszych form komunikacji

Reklama: Agencja interaktywna Toruń

Email marketing to jedyna z najefektywniejszych form komunikacji, również w liniach biznesowych kiedy dodatkowo w branży B2C. Drinkiem z najszybszych jego atutów jest wtedy, że Twoja wiadomość przychodzi do najbardziej intymnego mieszkania w Internecie, jakim jest prywatna skrzynka odbiorcy. Jednak by Twoje życia emailowe były silne, musisz zastosować się do kilku generalnych zasad. 

Jeśli zatem czerpiesz z zespołu do email marketingu a chcesz zwiększyć zwrot z inwestycji swoich kampanii, powinieneś skoncentrować się na dopasowaniu swojej komunikacji do charakteru odbiorcy. Segmentacja bazy adresowej to idealny krok do podejmowania dobrego email marketingu.

Jeśli to chcesz poznać sposoby, które pomogą Ci segmentowanie – a co wewnątrz tym idzie – docieranie do właściwych osób, naucz się z bliskim mini-poradnikiem.

Możesz zatem posegmentować bazę na moc zabiegów:

Na bazie danych deklaratywnych – czyli takich jak imię, miejsce zamieszkania, wiek, czy zainteresowania. Dzięki tym konkretnym będziesz znał, kim jest Twój użytkownik i nadawać spersonalizowane informacje do konkretnej grupy osób, np. tylko do osób, które istnieją w Krakowie i Warszawie.

Na podstawie danych behawioralnych – czyli zachowania subskrybentów wobec Twoich dotychczasowych wysyłek. Są ostatnie rady o tym, czy Twój subskrybent otworzył konkretną informacja lub kliknął w otagowany link.

Na podstawie informacjach o lojalności – więc o tym, czyli np. subskrybent nie otworzył dotychczas żadnej kampanii, lub może tworzy 80% kierowanych do niego maili.

Na bazie jego utrzymań na karcie lub jeśli prowadzisz biznes internetowy – jaka jest historia zakupów danego klienta. Pamiętaj jednak, że żebym mieć informacje na aktualny element, musisz zintegrować swoje konto FreshMail z Google Analytics lub używać kodów trackingowych oraz połączyć się z CRMem Twojego e-sklepu.

Jak widzisz, dzięki segmentacji możesz wysłać mailing do bardzo określonej grupy odbiorców, a im odpowiednio dobrana do subskrybenta wiadomość – tymże ogromniejsze jego działanie w akcja.