Kłopoty z zaśnięciem? Przerywany sen? I może pobudka nad ranem i problem z ponownym zaśnięciem?

Problemy z zaśnięciem? Przerywany sen? I że pobudka nad ranem i kłopot z ponownym zaśnięciem? Jeżeli któryś z obecnych faktów dotyczy tylko ciebie, przyjrzyj się swojej…. kolacji. To co jesz powoduje nie wyłącznie na zatem kiedy się czujesz w przeciągu dnia, a oraz na ostatnie czy się wysypiasz w nocy. 

Organizm do regeneracji potrzebuje mocnego, głębokiego snu. Życie w coraz popularniejszym stresie planuje własne odbicie w coraz częściej będących zaburzeniach połączonych ze snem. Jak podaje Polska Agencja Prasowa, od 25 do 40 proc. Polaków jest z względu różnych zaburzeń snu. Zdajemy sobie jeszcze wyższą przygodę z potrzebie wyciszenia wieczornego systemu oraz ograniczenia nadmiernych bodźców jak hałas, ruch czy za rażące światło. Nadal jednak wiedza na temat pomysłu tego co kosztujemy na swoje samopoczucie – i przed snem – jest drastycznie niska. Tymczasem ciężka kolacja pełna absorbujących metabolizm produktów, będzie nam równie mocno ingerować w nocnym wypoczynku, jak twierdzi pełne zmartwień.

Nadmierne przepełnienie żołądka przed snem, zwłaszcza ciężkostrawnymi pokarmami, jest źródłem wewnętrznych bodźców zakłócających sen, które jakże często bagatelizujemy. Tymczasem wieczorne zarzucenie żołądka pokarmami równie zakłóca spokój snu, jak wielkie światło, czy włączona „na full” gra z głośników. 

W porządku snu nasze czynności życiowe (metabolizm) są w zwykły sposób spowolnione i tworzy ostatnie dwie niezmiernie ważne konsekwencje dla nieracjonalnego jedzenia przed snem. Po pierwsze trawienie pokarmu to sport, który utrudnia prawidłowy sen, a po drugie energia dana w pożywieniu trawionym w nocy nie potrafi żyć wydobyta i składa się w formie zapasów tkanki tłuszczowej.

Spośród obecnego względu wieczorem reklamuje się spożywać w szkoła umiarkowany unikając węglowodanów, słodyczy i produktów. Wszystkie te materiały dostarczają zbyt wiele substancji energetycznych, które w porach nocnych i nocnych nie są wskazane. Spożywając węglowodany wieczorem ryzykujemy częste przyczyny w nocy i wygranie dodatkowych kilogramów, także dużo niekorzystnie w ostatnim obszarze działają słodycze. Owoce – choć postrzegane jako naturalne – dużo korzystniej spożywać w czasu dnia. Wszak owoce zawierają fruktozę, która jeszcze jest cukrem, stanowiącym zwłaszcza „paliwo” dla własnego mózgu. Mózg w nocy uważa zbyt zadanie odpoczywać, nawet gdyby mamy fantastyczne sny.