Weekend obecne pora, gdy w spokoju możemy się zrelaksować i odpocząć po męczącym tygodniu w sztuce.

Weekend ostatnie okres, kiedy w tyle potrafimy się zrelaksować i odpocząć po ciężkim tygodniu w praktyce. Chcąc naładować akumulatory, w sobotę oraz niedzielę staramy się spać dłużej niż zwykle. Do tej pory dawało nam się, że spanie kilka godzin więcej w obecne dni wpłynie korzystnie na swój układ. Pokazuje się jednak, że jest inaczej. Poznaj negatywne skutki nieregularnego snu. 

Naukowcy z Wielkiej Brytanii przeprowadzili badania, z jakich jednoznacznie wynika, że odsypianie w weekend nie jest najspokojniejszym pomysłem. Zapewne istnieć przyczyną nadwag oraz pozostałych chorób. Do swojego eksperymentu badacze zaangażowali 450 klientów i tyle samo kobiet. Osoby te spały w wolne dni dłużej niż w przeciągu dni pracujących. Według wyników pytań ich zegar biologiczny był spośród tego względu rozregulowany. Dlatego właśnie tzw. jet lag – popularne zjawisko, które łączymy z prowadzeniem i zmianą stref czasowych. 

Rytm snu nie powinien stanowić zaburzony, dlatego właśnie znaczące jest, aby nasz sen był idealny. Pamiętaj, że najkorzystniejszym podejściem jest 8 godzin snu codziennie. Jeśli do tej chwili nie kojarzyła się tych podstaw, nie powinno dziwić cię, że masz trudności z pozbyciem się dodatkowych kilogramów. Właściwa dieta i godziny spędzone na siłowni więc nie wszystko.

Twój organizm pragnie mieć czas, by się zregenerować. Nawet o 2 godziny krótszy sen w procesie tygodnia może spowodaować przyrost wagi. Ale wówczas nie wszystko. Skutkiem nieregularnego snu potrafią żyć ponad wielkie choroby, takie jak cukrzyca czy nadciśnienie. Weź sobie te wskazówki do centrum.